Proč má ten šátek? Muslimská dívka ve vlaku bojuje s předsudky
Kampaň bojující za náboženskou toleranci spustily Německé dráhy, v nejnovějším propagačním videu se snaží rozptýlit předsudky vůči muslimům. Oznámil to německý server Horizont.
V reklamním spotu se ve vlaku setkává dívka v muslimském šátku a německý chlapec. Němec se zpočátku na muslimku dívá pohledem, který je vlastní řadě Evropanů. Vidí v ní utlačovanou ženu se zahalenou hlavou, jejíž zájmy se omezují na čtení koránu. Nakonec je ale vývojem situace velmi překvapen.
VIDEO: Mladík potká ve vlaku zahalenou muslimku. Kampaň Německých drah má pomoci v boji s předsudky
Německé dráhy denně přepraví na 7,4 milionu cestujících. Kampaň s názvem Čas tolerance pro německý koncern připravila agentura Ogilvy & Mather.
„V době rostoucí nesnášenlivosti existuje jediná odpověď na předsudky a vyloučení ze společnosti, a tou je tolerance. Dráhy tak v kampani nejen upozorňují na konkrétní výhody železniční přepravy, ale i dávají podnět k zamyšlení,“ řekl kreativní ředitel agentury Roland Stauber.
Německo se však nadále potýká i s obavami ze zradikalizovaných muslimů. Opět je rozdmýchal loňský útok na vánočních trzích v Berlíně, kde vraždil Tunisan Anis Amri – najel kamionem do davu lidí, 12 jich zemřelo včetně Češky Nadi Čižmár. Německé bezpečnostní složky proto podnikají čas od času razie proti radikálům.
Strach mají Němci také z odlišných kulturních zvyklostí. Ozývají se hlasy přející si zákaz nošení burek a nikábů. Výjimkou nejsou ani stížnosti Němek na obtěžování ze strany muslimů, k nimž dochází obzvlášť ve veřejných bazénech.
Muslimové tvoří asi pět procent německé populace. V zemi žije už několik desetiletí početná turecká menšina, za poslední dva roky navíc do Německa přišlo téměř 1,2 milionu běženců. Většina z nich pochází z Blízkého východu a severní Afriky.
Já musím přiznat, že znám spoustu lidí,kteří mají v sobě hluboko zakořeněné předsudky vůči imigrantům. A celkově jiným rasám. Já k nim naštěstí nepatřím a jsem za to ráda.