Více než šest a půl miliardy korun investuje dopravní podnik v tomto roce do tratí, nových vozů a oprav. „Největší sumy jdou do obnovy vozového parku,“ řekl investiční ředitel DPP Jan Blecha.

Podnik letos a v příštím roce například odebere od Škody Transportation 54 tramvají Škoda 15T ForCity, což je zbývající počet z celkem 250 nasmlouvaných kusů.

„V budoucnu bych rád, aby se také zrychlila obnova autobusového parku a ze současného průměrného stáří devět let jsme se dostali na ideálních úroveň 7,5 roku stáří autobusů,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Kromě nákupu vozů chce podnik investovat do rozvoje tramvajových tratí a jejich obnovy. Rekonstrukce čeká například trať od Michelské Plynárny na Spořilov. DPP připravuje i tři tratě nové – z Barrandova přes Holyni na Slivenec, z Modřan do Libuše a z Divoké Šárky na Dědinu. Zprovoznit je plánuje do roku 2020.

Opravit by se měly také vozovny. V případě vozovny Hloubětín má podnik vybraného projektanta a nyní se zpracovává projekt. Kompletní rekonstrukce by měla stát několik stovek milionů.

Velké opravy v metru

Co se týče metra, v lednu již začala oprava stanice Jinonice, která bude uzavřena do srpna. Souběžně s tím chystá DPP rekonstrukci stanic metra A Skalka, Dejvická a Muzeum. „Plán je, že by se měly každý rok opravit dvě stanice. Samozřejmě bude záležet na okolnostech,“ řekl Blecha.

Opravovat by se měla také stanice Českomoravská. „Řešíme majetkoprávní vztahy. Když to dobře dopadne a developer přistoupí na naše požadavky, tak letos by se mohlo začít pracovat na revitalizaci stanice a jejího okolí,“ řekl generální ředitel DPP Martin Gillar.

Rozšířeny mají být v metru bezbariérové vstupy. Připravována je úprava stanice Palmovka, která má začít letos. Na přelomu let 2017 a 2018 začnou zpřístupňovat stanici pro hendikepované i na Karlově náměstí a Opatově. „V plánu jsou dále Jiřího z Poděbrad a Flora. Průběžně prověřujeme možnosti u dalších stanic,“ řekl na závěr Blecha.

Fotogalerie
41 fotografií