ONLINE CHAT
Kolik jste vlastně za těch 25 let, co existujete, prodali aut?(David )
Foto
Letos na podzim počet prodaných vozů dosáhne jednoho miliónu. Počet zákazníků je zhruba dvojnásobný, protože jsme stejný počet aut samozřejmě museli také vykoupit.
Čím byste se pochlubila za čtvrtstoletí působení na trhu? Jaké jsou největší úspěchy AAA Auto a v čem jste byli první?(Dušan)
Foto
Dobrý den, jako první jsme nabídli zákazníkům v České republice možnost výkupu za hotové, aniž by museli zdlouhavě čekat na prodej v rámci tzv. komise. Většina jiných autobazarů dodnes prodává automobily pouze jako zprostředkovatelé. AAA Auto si od začátku zakládala na tom, aby nabízené vozy vlastnila, čímž dokázala zákazníkům nabídnout bezpečnější prodej s garancemi než konkurence. Postupně zavedla i řadu dalších služeb, které do té doby na trhu ojetin chyběly, jako je možnost pořízení auta na splátky, mobilní výkup, možnost výměny vozu za jiný nebo garance legálního původu vozidla.
Dobrý den, jak vlastně vznikl název AAA Auto? Máte ale i další značky, třeba Mototechnu - kolik se prodalo aut v Mototechně?(MOtorista)
Foto
Dobrý den, značka společnosti AAA AUTO vznikla v devadesátých letech kvůli řazení firem v telefonních seznamech a katalozích firem podle abecedy. Marketingovou techniku se třemi „A“ v názvu později převzala řada jiných společností, jako například taxislužby, obchodníci s realitami nebo spotřebním zbožím. V roce 2012 AAA AUTO obnovilo prodej pod ikonickou českou značkou Mototechna. O necelé dva roky později vznikla značka Mototechna Premium, kde zákazníci najdou prémiové vozy různých značek, jako je hybridní Fisker Karma nebo terénní kabriolet Mercedes-Benz G500. Mototechna prodala od svého znovu uvedení na trh na 30 000 aut.
Chtel bych prodat auto, ktere bylo puvodne dovezene z Nemecka. Mám ocekavat nejake problemy? (Alexej)
Foto
Dobrý den, například v našich autocentrech obecně dáváme přednost vozům s českou historií a vozy ze zahraničí prakticky nevykupujeme, protože pak nemůžeme za kvalitu a původ ručit. Pokud máte u vozu k dispozici veškerou dokumentaci i ze zahraničí, určitě budete vůz prodávat lépe, než kdyby tomu bylo naopak, ale nevyhnete se ještě důkladnějšímu prověřování stavu auta.
Působíte na trhu prodeje aut už 25 let Můžete mi říct, co se za ta léta změnilo? Stále platí, že nejvíc se prodávají ojeté škodovky? Díky MIlan(Milan)
Foto
Rozvoj AAA AUTO za čtvrt století zaznamenal velký skok stejně jako poptávka a přání klientů. Co se za léta nezměnilo, je obliba vozů značky Škoda, které uplynulé čtvrt století i dnes patří mezi nejoblíbenější ojetiny na českém trhu. Zatímco například v roce 1997 byl nejoblíbenější Favorit, o pět let později už seděla na trůnu ojetin Felicia. V roce 2007 pomyslné žezlo převzala Fabia, která ho až v loňském roce těsně přenechala modelu Octavia.
Co je podle vás lepší, benzín nebo nafta? vybírám auto pro ženu, manželka, nemám žádné srovnání. Známý mi spíš doporučuje diesel.(Jenda)
Foto
Nezáleží na tom, jestli je auto pro vás či manželku, ale zejména na tom, kolik ročně najezdíte kilometrů a kde. Obecně se dá říct, že při ročním nájezdu nad 20 tis. km se vyplatí uvažovat o naftovém motoru, pod 20 tis. km o benzínovém. Dalším aspektem pro výběr je, zda jezdíte spíše kratší trasy po městě, kam se hodí spíše zážehový motor, nebo delší trasy které více svědčí motorům vznětovým.
PANÍ TOPOLOVÁ, PODPORUJETE POŘÁD DĚTSKOU DOPRAVNÍ NADACI? DĚKUJI IVA(Iva Kaláčková)
Foto
Ano, již mnoho let jsme partnerem Dětské dopravní nadace a je mi ctí, že jsem předsedkyní správní rady. Úkolem a programem Dětské dopravní nadace je zejména finančně pomáhat dětem osiřelým v důsledku havárie jejich rodičů a také těm, které v důsledku dopravní nehody mají trvalé následky na zdraví. Nadace od svého založení poskytla dětem, jejichž rodiče se stali obětí dopravních nehod, téměř 10 milionů Kč, zejména na studium, zdravotní rehabilitaci, pobyty v přírodě a k udržení životního standardu. Podpořit nadaci můžete i vy! Více informací najdete na www.detskadopravninadace.cz
Ako sa za tu dobu zmenila acka? Danko(Danko)
Foto
Zatímco na začátku jsme nabízeli jen prodej a výkup vozidel, nyní bychom nemohli uspět bez rozsáhlého servisního zázemí, výkonného call centra a kompletní nabídky finančních a dalších doprovodných služeb. Co se naopak nemění, je to, že pokud jde o nabídku doprovodných služeb, jsme na českém trhu vždy o krok vpřed. V roce 1992 byl totiž i výkup vozidel výjimkou, standardní byl tehdy komisní prodej. Dnes jsou podobně nadstandardní například naše exkluzivní služby pro zákazníky Mototechny, včetně moderního způsobu financování Bumerang.
Co se prodavalo na konci minuleho stoleti a co vede dnes??(Petr Petr)
Foto
V roce 1997, kdy jsme si začali vést podrobné prodejní statistiky, byl bezkonkurenčním bestsellerem standardní bílý Favorit. Dnes od nás zákazníci nejčastěji odjíždějí v metalické Octavii Combi s elektrickým ovládáním oken a automatickou klimatizací. Průměrná cena vozu vzrostla zhruba o 100 tisíc – z 93 na 194 tisíc korun, tedy méně než o kolik se za tu dobu zvýšily průměrné příjmy českých domácností.
Jak se za 25 let zmenila treba poptavka po barve auta? Co cena ojetin?Diky(Martin)
Foto
Podrobné statistiky vedeme od roku 1997 a za tu dobu se průměrná cena ojetých vozidel se zvýšila asi dvojnásobně, zatímco průměrná mzda vzrostla zhruba 2,5 krát. Od klasické bílé v roce 1997 se přes různé odstíny červené a modré obliba přesunula až po dnes dominantní šedostříbrnou metalízu. Posledním trendem je pak postupný návrat modré a červené, které se na scénu vracejí v nových, zajímavých variacích.
Máte teď v logu fotbalový míč a reklamu na Mototechnu uz jsme taky videl dost často :-) Fotbalistum auta jen pujčujete, pak je budete prodavat?(Karel Nováček)
Foto
Vzhledem ke stále se zvyšující se poptávce po zánovních vozech do tří let stáří a s nájezdem do 30 000 km, hledáme další ověřené zdroje automobilů, pomocí kterých můžeme navýšit naši nabídku pod značkou Mototechna. Když přišla nabídka podpořit český fotbal a spolu s tím i regionální kluby, spojilo se tak více věcí najednou a jsem velice ráda, že jsme nyní partnery nejoblíbenějšího českého sportu. Zároveň tak budeme mít dva roky velmi pravidelný přísun zánovních, málo ojetých vozů. Budeme je totiž klubům měnit při najetí několika tisíc kilometrů, vždy po čtyřech až šesti měsících.
Dobrý den Karolíno, líbí se mi značka Mototechna, je to skvělý název, kolega má auto z Mototechny, to logo vypadá velmi dobře i na SPZ :-)(Irena Vanžurová)
Foto
Dobrý den a děkujeme. Když jsme se před téměř pěti lety rozhodovali, pod jakou značkou budeme prodávat zánovní vozy, padla nám právě Mototechna do oka. Je to značka, která je v širokém povědomí veřejnosti a byla vždy spojována s kvalitou. Proto pravě pod touto značkou prodáváme zánovní auta a pod značkou Mototechna Premium pak luxusní vozy.
Letos je pořádáná zima, jaký SUV se u vás nejlépe prodávají? Jinyk si myslim, ze lepevypadá obyčejný sedan, než nafouklé a předražené SUV. Proč jsou SUV tak oblíbené, to všichni potřebují 4x4? (Lukáš B.)
Foto
Dobrý den, nejlepší jsou podle našich zákazníků SUV, která mají vedle pohonu 4x4 i povedený design. S tímto autem tak každý získá bytelné a prostorné auto ale s komfortem městských automobilů. Prodej SUV za poslední tři roky, kdy po hatchbacku a verzi kombi patří mezi nejprodávanější karoserie, vzrostl o 31 %. Letos v lednu se prodalo již o téměř 20 % více těchto typů aut než loni za stejnou dobu. Atraktivita SUV poroste i v příštích letech i díky tomu, že ceny ojetých SUV jsou v bazarech nízké a také se jich prodává stále více jako nových. Levné SUV a offroady si v bazarech kupují i lidé, kteří by si před pár lety koupili obyčejný kombík. Nejžádanějšími modely jsou Kia Sportage, Škoda Yeti, Hyundai ix35 či Nissan Qashqai.
Věnuje se AAA Auto nějaké osvětě nebo charitě, která souvisí právě s bezpečnostní na silnicí apod?(Daniel)
Foto
Dobrý den, společnost AAA AUTO již dlouhodobě podporuje především Dětskou dopravní nadaci, která finančně pomáhá dětem, které v důsledku dopravní nehody přišly o jednoho nebo oba rodiče. Nadaci můžete podpořit i Vy! Podívejte se na stránky www.detskadopravninadace.cz, jak pomoci.
Zdarvim, kdyz pomahate charitativne a vedete nadaci, jak shanite penize? Diky, vendy(Vendy)
Foto
Dobrý den, již čtvrtým rokem jsem předsedkyní správní rady Dětské dopravní nadace a obzvláště ze začátku nebylo jednoduché sehnat pravidelné přispěvatele, protože nadace nemohla dlouhodobě fungovat jen z příspěvků tehdejších přispěvatelé. Ke shánění partnerů využívám každou vhodnou příležitost a jsem ráda, že jen mezi našimi partnery se našla řada Podporovatelů. Například díky podpoře nadace během oslav 25 let se stali partnery Společnost Essox (201 000 Kč), Generali (50 000 Kč) a S. & W. Automobily (30 000 Kč).
Pěkný den, chtěla bych se zeptat, zda mi při výběru auta u vás někdo odborně poradí? Já sama autům zrovna nerozumím a ocenila bych opravdu kvalifikovaný názor.(Anna L.)
Foto
Dobrý den, samozřejmě, máme vysoce kvalifikovaný personál, který vám rád poradí se všemi dotazy a určitě společně vyberete ten nejvhodnější automobil, který bude splňovat všechny vaše představy. Všichni naši zaměstnanci prochází nejen pravidelnými školeními, ale pro valnou většinu z nich je práce u automobilů i vášní. Takže se výběru vhodného auta opravdu nemusíte bát. Zavolejte na naši bezplatnou linku 800 110 800, kde Vám operátoři buď přímo s výběrem poradí, nebo Vás objednají na konkrétní hodinu v pro vás nejbližším autocentru a auta si tak budete moci prohlédnout komplexně.
Dobrý den, auta máte uskladněna i v mrazech venku a předpokládám, že ne se všemi se pravidelně jezdí třeba na testovací jízdy. Nepoškodí se tak? Popř. je možné dostat nějakou slevu?(Milos Kratochvíl)
Foto
Máme velmi vysokou fluktuaci, takže se u nás vozy moc dlouho "neohřejí". Zaměřujeme se především na nejprodávanější modely aut a o ty je vždy velký zájem. Zároveň vás musím ujistit, že máme velmi důkladný systém péče a automobily prochází každodenní kontrolou.
Zdravím, v zimě se auta obecně moc neprodávají, ale byl jsem před Vánoci ve vaší pobočce v Praze a bylo narváno. Je to tím, že si lidi dávají auta pod stromeček nebo u vás slabší sezona v zimě neplatí?(Pavel )
Foto
Samozřejmě zájem o koupi vozu před Vánoci roste stejně jako u jiného druhu zboží – a je to vcelku logické. Lidé chtějí udělat radost svým blízkým nebo klidně sami sobě. Za poslední roky jsme zjistili, že lidí začínají o koupi auta uvažovat klidně i s měsíčním předstihem před Vánoci, aby se vyhnuli právě dlouhým frontám, a všeobecnému shonu. Navíc v zimním obdobím auto i nejlépe prověříte a odhalíte případné skryté závady.
Přeji hezký den, paní Topolová, chci se zeptat, jestli máte teď nějaké slevy?(Simona)
Foto
V současné době probíhají velké novoroční slevy, kdy jsme zlevnili až čtvrtinu aut v naší nabídce, a to až o 200 000 Kč. Začátek roku se stal již tradičním obdobím, kdy zejména kvůli dovoleným na horách lidé častěji mění své automobily za novější. Ve slevách proto naleznete mnoho zajímavých terénních, SUV a rodinných vozů, mezi kterými si určitě vyberete takové, které bude nejlépe Vašich představám.
Máte pobočky i někde jinde než v ČR?(Romana)
Foto
Za 25 let existence jsme se rozrostli do čtyř zemí střední a východní Evropy. Kromě České republiky tak naše pobočky najdete i na Slovensku, v Polsku nebo Maďarsku. V současné době máme 40 poboček, které celkově obsloužily již více než 1,9 milionů zákazníků.
Dobrý den, nedávno jsem četl, že nejpopulárnější ojetý vůz je oktávka, jak je to s většíma autama, přijde mi, že si je lidi kupují stále víc a víc. Milan(Milan)
Foto
Zájem o větší vozy, především z kategorie SUV, stále roste a z dosavadních letošních prodejů lze předpokládat, že tento trend přetrvá i po celý rok 2017. Zákazníci stále častěji vyhledávají zánovní vozy v této kategorii a mezi ty nejžádanější patří například Kia Sportage, Škoda Yeti, Hyundai ix35 nebo Nissan Qashqai.
Dobrý den, paní Topolová, máte jako největší prodejce ojetin i nějaké celorepublikové statistiiky týkající se celkového počtu ojetin? Pokud ano, dá se nějak monitorovat, jestli jich spíše ubývá nebo naopak? Díky, Ondřej Kratochvíl, Trhové Sviny(Ondrej Kratochvil)
Foto
Dobrý den. V rámci trhu s ojetinami v ČR kontinuálně monitoruje 30 našich analytiků detailní statistiky v rámci všech inzerovaných vozů. Zatím, co rok 2015 nabídl českým zákazníkům 932 tisíc vozů, loňský rok zaznamenal 1,09 milionu nabídek, což znamenalo meziroční nárůst o 158 tisíc vozů. Razantní nárůst nabídky ojetin ve všech krajích svědčí o oživení trhu s ojetými vozy, který se zvětšil téměř o pětinu. Širší vozové parky prodejců ojetých vozů tak stále více umožňují zákazníkům vybrat si vůz podle vlastních představ.
Dobrý den, vaše firma slaví letos 25 let na trhu. Jak dlouho jste u firmy vy? Rozumíte autům, nebo si necháváte radit od kolegů?(Romana)
Foto
Dobrý den, já jsem u firmy 19 let a za tu dobu se člověk o autech hodně naučí. Samozřejmě jsou ještě oblasti, kde si ráda vyslechnu názor kolegů, kteří se na danou problematiku specializují, ale přesto si troufám tvrdit, že autům rozumím velmi dobře. Koneckonců za tu dobu se auta nestala jen mou prací, ale i koníčkem.
Je pravda, že je lepší si koupit ojeté auto na začátku roku než na konci?(Jirka)
Foto
Dobrý den, ano, je to pravda. Při stáří vozu se totiž každý kouká zejména na ročník, nikoliv na měsíc uvedení do provozu, takže auto, které bylo před měsícem 3 roky staré, je nyní staré 4 roky, což se samozřejmě musí projevit na ceně - pro kupujícího pozitivně.
Dobrý den, nedá  mi to se při aktuálním mrazivém počasí nezeptat, zda se má člověk k autu při těchto extrémních teplotách chovat nějak jinak?(Martin)
Foto
Dobrý den, děkuji za aktuální otázku. Nejčastějším nešvarem při těchto teplotách je, že řidiči jsou netrpělivý a chtějí maximální výkon od auta ihned a to není dobře. Motor je studený, trvá to déle, než se zahřeje na správnou provozní teplotu, takže by řidiči měli být k motoru ohleduplní a první kilometry jet ve volnějším tempu a motor hned maximálně nevytáčet. Motoru stejně tak nesvědčí, když studený běží dlouho na volnoběh, takže přestože chápu, že jsou po ránu příjemnější činnosti, tak doporučuji řidičům nejprve z oken odstranit námrazu a teprve poté nastartovat a jak jsem již zmínila, v poklidném tempu vyrazit na cestu.
Dobrý den, paní Topolová, z doslechu vím, že relativně často se vaše firma zapojuje do různých charitativních akcí. Realizovali jste nějakou obdobnou aktivitu právě v rámci výročí áček na trhu? Díky, Marcela, 43, Měřín(Marcela)
Foto
Dobrý den, ano:-) Minulý týden jsme na slavnostním večeru vydražili automobil Škoda Octavia, kterým cestovatelé Richard Nemeth a Stefan Stefanov podnikli výpravu z Prahy až do senegalského Dakaru. Vůz vydražila generální ředitelka společnosti Essox Jana Hanušová za 201 000 Kč a výtěžek z dražby putoval na konto Dětské dopravní nadace, která pomáhá dětem osiřelým po dopravních nehodách a ve které je AAA AUTO jedním z hlavních dlouhodobých přispěvatelů.
Pěkný den, paní ředitelko. Také gratuluju k jubilejnímu čtvrtstoletí na trhu. Mám pouze krátký dotaz. Kolik zákazníků se vám podařilo od založení firmy obsloužit? Díky, Radka, 29, Přerov(Radka)
Foto
Dobrý den, děkuji za gratulaci. Stejně jako v letošním roce slavíme 25. výročí na trhu, očekáváme rovněž jubilejního zákazníka. Zatím, co v roce 2012 jsme obsloužili 1,5 miliontého klienta, kdy si rodina z Ostravy zdarma odvezla Citroen C1, letos nás čeká 2 miliontý zákazník.
Dobrý den, chci se zeptat, jestli se dá koupit auto, na kterém se nedád prodělat?(Jana)
Foto
Hezké dopoledne, i taková auta existují. Většinou se jedná o vozy renomovaných značek jako Mercedes či BMW, ale i další. Toto auta stojí nová mnohdy přes milion a více, ale po dvaceti letech se dostanou tzv. na cenové dno. Jejich hodnota už neklesá, naopak kolikrát mírně roste. Pak jsou investiční auta, veteráni, jejichž hodnota se stářím roste prakticky vždy.
Dobrý den, paní Topolová. Gratuluju k výročí firmy na trhu. Zajímalo by mě, v jakém poměru si dnes auta vybírají zákazníci u vás auta na internetu nebo vaší aplikaci v mobilu? Luděk, Říčany(Ludek)
Foto
Dobrý den, náš autobazar disponoval na svém začátku pouze malou prodejní buňkou. Zákazníkům jsme nabízeli auta doslova po jednotlivých kusech. S příchodem internetu a marketingových strategií a nástrojů se naše společnost stala postupně průkopníkem v oblasti telemarketingu a webové prezentace u ojetých vozů. V současnosti cca 9 z 10 klientů nejprve vybírá z naší nabídky právě prostřednictvím online nabídky na internetu či mobilní aplikaci na smartphonech.