Roman Nový z dopravní policie uvedl, že se v Praze podařilo splnit cíle Národní strategie bezpečnosti silničního provozu pro loňský rok, která předpokládala, že v hlavním městě zemře nanejvýše 22 lidí.

Podle náměstka pražského policejního ředitele Zdeňka Bezoušky loni při nehodách zemřel druhý nejnižší počet lidí od roku 1961, kdy policie začala vést ucelené statistiky. Méně obětí si dopravní kolize vyžádaly jen v roce 2014, a to 19.

Při smrtelných nehodách loni v Praze nejčastěji umírali chodci, ve 12 případech. Následovali čtyři mrtví motocyklisté, tři řidiči osobních aut, jeden spolujezdec a jeden řidič nákladního auta.

Hlavní příčinou tragických nehod bylo nedání přednosti chodci, který šel po přechodu. Za smrtelné nehody mohlo nesprávné otáčení či couvání, nedání přednosti v jízdě a srážka s protijedoucím autem při předjíždění.

Nejvíc smrtelných nehod se v Praze stalo v únoru a říjnu, kdy policisté zaznamenali tři. Žádný člověk naopak nezemřel v srpnu.

Zatímco počet nehod byl v Praze loni nejvyšší ze všech českých regionů, počet lidí, kteří zemřeli, byl kromě Libereckého a Karlovarského kraje nejnižší. Podle zástupce šéfa dopravní policie Jiřího Duška je to způsobeno tím, že je v hlavním městě hodně silnic, křižovatek a řidiči nemají příliš možností jezdit rychle. Kvůli tomu nemají nehody tragické následky a spíše se při nich lidé „pouze“ zraní.