V minulém roce přizvala radnice Prahy 7 zahraniční odborníky, kteří se specializují na městský rozvoj. Řešili s nimi nejen situaci kolem zvelebení holešovické náplavky, ale také existenci lávky pro pěší mezi Holešovicemi, Štvanicí a Karlínem.

Právě přemostění pro pěší zde podle místního úřadu chybí, lidé si během letní sezony její nepřítomnost vynahrazují přívozem.

„Ostrov Štvanice představuje pro Prahu 7 blízkou zelenou plochu dobře využitelnou pro odpočinek a sport. Lávka bude znamenat nejen pohodlné a rychlé spojení s pravým břehem, ale také s nejbližší rekreační plochou. Potřebu tohoto spojení dokládá také vytíženost přívozu HolKa, který patří mezi nejoblíbenější v Praze. V loňské sezoně se jím svezlo více než 65 tisíc lidí,“ uvedl starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha 7 sobě).

Nápad z roku 1924

Cesta přes řeku z ulice Na Maninách v Praze 7 do Šaldovy ulice v Praze 8 se přitom nachází už v Regulačním plánu Státní regulační komise z roku 1924.

Teď konečně došlo k určitému posunu, protože IPR dostal od magistrátu pokyn k uspořádání architektonické soutěže. Z té vzejde konečná podoba lávky pro pěší a cyklisty, která by měla počítat s bezbariérovým přístupem a zároveň musí odolat velké vodě.

„V minulém roce jsme požádali hlavní město o vyhlášení architektonické soutěže na podobu lávky a jsme velmi rádi, že bude a porota už pracuje na soutěžních podmínkách. Lávka zakreslená v těchto místech je také v platném územním plánu Prahy,“ řekla radní Prahy 7 Lenka Burgerová (Praha 7 sobě).