Ačkoli počasí prvnímu marketu nepřálo, kolemjdoucí turisté se při cestě od Prašné brány u stánků zastavovali. „Zatím jsme viděli jen pár stánků… Jsou tu pěkné věci,“ chválila turistka Kate s přítelem, kteří na trhy narazili náhodou.

Myšlenka trhů kreativců vznikla už před dvěma lety. „Jedním z podnětů byl fakt, že se turisté velmi často ptají po kvalitní české autorské tvorbě a také po místě, kde by bylo možné si ji prohlédnout a případně zakoupit,“ řekla mluvčí projektu Aneta Nová. Další impuls přišel ze strany samotných designerů a prodejců, z nichž se někteří vyjádřili, že by vyjma nárazových akcí uvítali možnost prezentovat své produkty častěji a s vyšší pravidelností, ideálně na nějakém atraktivním místě v Praze.

Boj proti zkresleným představám

„Chtěli jsme také přiblížit práci originálních českých autorů lidem, kteří do Prahy přijíždějí jako turisté. Ti mohou mít o české tvorbě velmi zkreslené představy zejména díky tomu, že jsou na turisticky exponovaných místech obklopeni desítkami obchodů se suvenýry nabízejících zboží nevalné kvality, a které s originální českou tvorbou mají jen pramálo společného,“ vysvětlovala Nová, proč pro trhy zvolili lokalitu u Palladia.

Autoři projektu čerpali inspiraci i ze zahraničních marketů, kde tento koncept již nějakou dobu spolehlivě funguje a trhy tohoto charakteru se zde staly nedílnou součástí městské kultury. Díky pestrému složení prodejců a pravidelnosti konání jsou vyhledávány jak návštěvníky města, tak i místními, pro které se návštěva stala vítaným způsobem trávení volného času.

Designérský market byl prvním, ale ne posledním. „Termíny konání Praguemarketu pro rok 2017 budou zveřejněny v průběhu prosince,“ uvedla mluvčí Nová.

Fotogalerie
26 fotografií