Vývojář Neal Agarwal spustil projekt EverySecond.io, který ukazuje, co jsou velké technologické společnosti schopny zvládnout za dobu, kdy se na web koukáte. Zatím se zaměřuje na Apple a YouTube a nabízená čísla jsou impozantní.

iPhone
Autor: Apple

Pokud se na webu zastavíte na jedinou minutu, Apple během této doby stihne prodat 390 iPhonů, 80 iPadů a 31 Maců. Zároveň si také připíše příjem 391 tisíc dolarů, tedy asi 9,5 milionu korun a 81 tisíc dolarů (2 miliony korun) v čistém zisku. Za dobu jediné minuty pošlou uživatelé téměř 28 milionů zpráv přes iMessage a utratí 38 tisíc dolarů na App Store.

Podobně neuvěřitelná čísla nabízí počítadla zaměřená na YouTube. Během minuty přibude 2,8 milionu nových zhlédnutí a na servery Googlu přiteče 400 hodin záznamu. Zhlédnuto je 139 tisíc hodin videí a téměř 700 tisíc uživatelů použije pro přístup k videu mobilní zařízení.

Ne příliš lichotivý pohled je potom na rostoucí částku potřebnou k údržbě – každou minutu si YouTube vyžádá 12 tisíc dolarů, zatímco příjem za stejnou dobu je 7 600 dolarů. YouTube tedy i přes všechna obrovská čísla stále není ziskový.

Každých 10 sekund přibude na YouTube 69 hodin nových videí.
Autor: Zive.cz

Čísla samozřejmě nepřichází online. Vychází z oficiálních finančních zpráv, ve kterých se dělají uzávěrky po čtvrtletích. Cílové hodnoty jsou pak rozloženy v čase a pro názornou představu načítány po jedné sekundě během vašeho sledování webu.