Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 9°C

Omlouváme se a tady máte nové auto! I tohle zvažuje VW jako řešení skandálu

Octavia II., jeden z »postižených« modelů.
Octavia II., jeden z »postižených« modelů.  (Autor: Archiv Blesku)
Autor: Tereza Hodáliková, Jan Doležal, ČTK - 
7. října 2015
19:01

Německá automobilka Volkswagen už má různé varianty, jak bude postupovat v řešení problémů s naftovými vozy. A jednou z možností má být dokonce výměna celého vozu! Jak se k této informaci staví »škodovácká« strana?

S možností, že by mohla automobilka dokonce v některých případech vyměňovat celé vozy, přišla agentura Bloomberg s odvoláním na zdroje obeznámené s plány podniku. Výměna kus za kus tedy představuje nejextrémnější variantu řešení, mezi ty další prý patří například instalace většího katalyzátoru nebo jednoduchá softwarová úprava.

Náklady na jeden automobil by se v závislosti na zvolené variantě mohly podle jednoho ze zdrojů pohybovat od pouhých 20 eur až po 10 000 eur (zhruba 500 Kč až 270 000 Kč). To by v případě 11 milionů vozů odpovídalo nákladům v rozsahu od 220 milionů do 110 miliard eur (šest miliard až tři biliony Kč).

Co na to Škoda?

„K tomu není důvod. Všechna dotčená vozidla jsou po technické stránce bezpečná a plně schopná provozu. Lze pouze potvrdit, že dotčené vozy jsou vybaveny nevhodným softwarem řídící jednotky motoru, kvůli kterému jsou v měřicím cyklu ovlivněny hodnoty emisí,“ uvedl manažer Škody Auto pro český trh Vítězslav Pelc.

Automobily podle něj nevykazují žádné funkční odchylky a řidiči s nimi mohou bez obav jezdit. Bezpečnost vozů tak není nijak omezena. „V současné době koncern Volkswagen ve spolupráci s námi intenzivně pracuje na technickém opatření, které nevhodný stav napraví,“ dodal Pelc.

Do dnešního dne má automobilka Volkswagen podle agentury Bloomberg představit řešení německým úřadům. Je tu ale jedno velké ALE – uvádí se totiž, že postup Volkswagenu se může v jednotlivých zemích lišit.

Má vaše škodovka problematický motor TDI? Zde to zjistíte po zadání VIN kódu

krakatiti53 ( 28. října 2015 00:01 )

Nový auto? To zní rozhodně líp, než výměna motoru. Aspoň se firma za ten podraz prohne. Mě se to bohužel netýká, bazarovýho VW mi asi nevyměnej, co?

cojetoza ( 27. října 2015 20:33 )

Já tuhle kauzu sleduju a docela koukám. Já v nový auta nekupuju, vždycky si taky vyberu v áčkách. Auto do pěti let stáří tam vyberu dobře a nový by mě stejně někdo ukradl protože o oktávky je velkej zájem.

Markulupus ( 27. října 2015 08:03 )

njn, ja myslim ze to tak hrozne nebude, meli to ty nemci zapotreby, to je porad hnani se za necim... zlate starej dobrej sestival grandcherokee, tam clovek vi na cem je , mam ho 8 let, kupoval jsem ho v ackach a nedam na neho dopustit, to auto me snad prezije...

istyl ( 7. října 2015 19:52 )

tam, kde si nechaji vse libit(u nas taky), tam jen odstrani vadny software, bude vsak mit vetsi spotřebu, jinde budou muset vymenovat cela auta, to jim vyjde lip, jak soud...

Zobrazit celou diskusi