Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 8°C

Vodafone chtěl utéct milionové pokutě. Telekomunikační úřad mu to zatrhl

Vodafone aktivoval svým zákazníkům zpoplatněnou službu bez jejich vědomí, podle ČTÚ jde o agresivní obchodní praktiku. (Ilustrační foto)
Vodafone aktivoval svým zákazníkům zpoplatněnou službu bez jejich vědomí, podle ČTÚ jde o agresivní obchodní praktiku. (Ilustrační foto)  (Autor: Profimedia.cz)
Autor: ČTK, kle - 
29. září 2015
11:30

Český telekomunikační úřad potvrdil Vodafonu pokutu jeden milion korun za to, že zákazníkům bez jejich vědomí aktivoval službu, která jim po vyčerpání objemu dat automaticky za poplatek umožnila čerpat další. Zamítl odvolání operátora s tím, že jde o agresivní obchodní praktiku. Kvůli podobné nabídce ČTÚ šetří i konkurenční O2.

ČTÚ o potvrzení pokuty informoval v tiskové zprávě. Vodafone sdělil, že chce požádat o přezkumné řízení a zároveň se obrátit na soud.

Operátor musí podle rozhodnutí regulátora do 60 dnů odstranit ze všech svých smluv závadná ustanovení týkající se automatické aktivace služby „Data nad rámec balíčku“.

Vodafone službu aktivoval v září 2014 automaticky a bez souhlasu zákazníků všem, kteří měli sjednaný datový tarif. Účastníkům, kteří vyčerpali datový limit a službu nevypnuli, Vodafone za poplatek 49 Kč umožnil čerpat určitý objem dat v původní rychlosti.

Vodafone nedbal na upozornění

Vodafone novou službu spustil i přes upozornění ze strany ČTÚ, že ji lze považovat za agresivní obchodní praktiku, což úřad vyhodnotil jako jednu z přitěžujících okolností.

„Souhlasíme s tím, že ČTÚ, stejně jako Vodafone, chrání práva spotřebitelů. Věříme proto, že zákazníci mají právo na nepřerušované užívání svých datových služeb, a takové řešení jsme jim nabídli. Při zavádění nového účtování datových služeb jsme hledali zákaznicky nejpřívětivější řešení a věříme, že jsme uspěli. Vidíme to i z minimálního počtu žádostí o odpuštění ceny za nákup dalšího objemu dat,“ řekla mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová.

Vodafone poskytuje služby 3,3 milionu zákazníků. Jeho rychlá datová síť LTE pokrývá 92 procent populace a 83 procent území České republiky.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi