Na místě ale začaly problémy. Delegátka je neodvezla do penzionu, který si zaplatili, ale ubytovala je v domě s miniaturním pokojem. „Ten dům se očividně nepoužíval a byla to taková nouzovka. V podstatě se tam dalo ležet jen na posteli, protože kromě skříní a lůžka tam nic jiného nebylo,“ popsala zklamaná paní Zuzana, která se marně těšila na balkon s výhledem na pláž, kde by si dávala ranní kávu.

Paní Bachurová se reklamaci nejprve snažila řešit s delegátkou, pak se obrátila přímo na cestovní kancelář.

Video
Video se připravuje ...

Horor v Chorvatsku: Ubytovali nás ve špeluňce! Jak z toho ven? Eva Fraňková, Lukáš Červený

„Řekli mi, že neřeší nic jiného než naše ubytování. Chvilku jsme se dohadovali, ale odmítli mi říct, jak budou věc řešit,“ sdělila Blesku učitelka. Po návratu napsala do kanceláře dva e-maily, ani na jeden však nedostala odpověď.

Sepsala tedy reklamaci a spolu s fotkami pokoje je poslala doporučeně na adresu cestovky. Ta opět dělala mrtvého brouka, a paní Zuzana tak požádala o pomoc agenturu Vaše nároky.cz. „Díky nim se mi podařilo získat zpět alespoň část peněz,“ řekla žena.

Braňte se! 5 kroků, jak správně postupovat při reklamaci zájezdu

1. Problémy řešte s delegátem

Všechny problémy se snažte řešit už v průběhu pobytu s delegátem. „Cestovní kanceláře jsou při následné reklamaci v řadě případů výrazně ochotnější vyjít klientům vstříc, pokud byly vady na místě neprodleně vytknuty, cestovní kancelář tak měla možnost na ně reagovat a případně zjednat nápravu,“ vysvětluje Petr Novák, právník ze společnosti Vaše nároky.cz.

2. Sepište protokol

Jste nespokojení? Ať už vám vadí cokoli, pozdější jednání s cestovkou zjednoduší protokol o závadách. Sepište ho a nechte si ho od delegáta podepsat.

3. Všechno foťte

Kromě stížností směřovaných k delegátovi si v průběhu dovolené pořizujte i důkazy. Nejjednodušší je fotodokumentace všech nedostatků.

4. Sežeňte si svědky

„V případě problémů, které nelze fotograficky zachytit, jako například zápach či hluk, je vhodné vzít si kontakt na další hotelové hosty, které bude možné později využít jako svědky,“ radí právník Petr Novák.

5. S reklamací spěchejte

Po návratu z dovolené musíte zájezd písemně reklamovat u cestovní kanceláře. A pozor! Utíká vám čas. Na reklamaci máte jen 1 měsíc.

Fotogalerie
6 fotografií