Úterý 23. dubna 2024
Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří
Zataženo, déšť 7°C

Letušky, piloti a stevardi: Jak se vyrovnávají se smrtí svých kolegů?!

Posádky letadel nosí na znamení úcty černé pásky, jak se jim ale daří pokračovat v práci, i přes to, že jejich kolegové umírají?!
 (Autor: Foto: archiv Blesku, Facebook)
Autor: tp - 
26. července 2014
10:18

K téměř 500 mrtvým z posledních tří leteckých havárií patří i posádky. U letu MH17 sestřeleném nad Ukrajinou najednou vyhasly nejen životy 283 pasažérů, ale i 15 členů posádky. Se smrtí a nebezpečím se musí vyrovnat i jejich kolegové, kteří na znamení úcty k nim nosí černé pásky.

Kromě pasažérů umírají na palubách letadel i členové posádky, kteří se musí až do poslední chvíle snažit profesionálně postarat o všechny, kteří se do jejich péče vložili. Na místech nehod poté končí rozpálený kov, kousky kuchyní, kabin i vozíků, které ještě před chvílí byly pracovištěm stevardů a letušek. Se ztrátou kolegů se musí vyrovnat stejně jako ostatní lidé. 

Malaysia Airlines v posledních dvou případech nehod, kdy se let MH370 beze stopy ztratil a MH17 byl sestřelen na Ukrajinou, přišly o 21 letušek a šest členů posádky. Je téměř obdivuhodné, že jejich kolegové si dokážou udržet úsměv na palubách letů a vykonávat svou práci stále stejně. Jako výraz solidarity nosí nyní černé pásky na uniformě.

V posledních dnech jsou tak kontaktováni postupně mnozí stevardi či letušky, jestli jim nečiní potíže pokračovat v jejich práci i přes smrt kolegů. Většina z nich však cítí povinnost pokračovat dále a pamatovat na mrtvé v dobré víře, že zemřeli při práci, která je bavila.

"Tyto myšlenky se nám vkrádají do mysli každý den, kdy jsme na palubě našeho letadla, ale co horšího se může stát?" "Je to součást naší práce přemýšlet tímto způsobem." To říkají mnozí, kterých se aerolinky ptají, svému osudu se tak staví čelem... a možná jim ani nic jiného nezbývá.

"Navzdory přesvědčení mnoha lidí, že jsme tam jen proto, abychom sloužili pro přípravu čaje a kávy, nebo se chovali jako slovní boxovací pytel, když se něco pokazí, je hlavním důvodem, proč jsme na palubě, bezpečnost," říká jedna z letušek. 

Každý vzlet, každé přistání, každá předletová instruktáž, procházení si postupů při nebezpečí, to je jejich práce a zajištění bezpečnosti je pro ně na prvním místě. Ohledně černých pásek kolegové doufají, že se rozšíří i dále a všechny posádky tyto nehody naopak více utuží, ať už se bude jednat o nízkonákladové lety, nebo první třídu.

 

nemocna ( 26. července 2014 11:47 )

ŠTASTNÝ LET A NÁVRAT VŠEM

klonklon ( 26. července 2014 10:46 )

Obrovská poklona,smekám před nimi

Zobrazit celou diskusi