Podobné martýrium si s nejmenovanou leteckou společností zažil i bývalý olympionik, držitel stříbrné medaile z OH v Tokiu roku 1964 a mistr světa volejbalista Boris Perušič: „Letěli jsme s manželkou a dvěma vnoučaty z Antalye do Prahy,“ vzpomíná. Start se ale opozdil o celých šest hodin.
O tom, že by mohli dostat nějakou náhradu, zástupci aerolinek „taktně“ pomlčeli.
Cestujícím dopřáli jen malé občerstvení v letištním fast foodu. „Když jsme konečně vzlétli, ptal jsem se na možnost kompenzací letušek. Jejich arogantní chování mě doslova zvedlo ze sedačky – vypadalo to tak, že jsem to zpoždění zavinil já. To byla poslední kapka a já si řekl, že to tak nenechám,“ říká Boris Perušič.

Letecké společnosti často zdůvodňují zpoždění mimořádnými událostmi. Většinou jde ale o výmluvy
Autor: pixabay.com

Náhrady.cz  vymohly cestujícím už 10 milionů korun

Bývalý olympionik se po návratu domů začal pídit po možnostech, jak dostat od aerolinek odškodné. Nejprve to vypadalo na dlouhé vyjednávání, ale kamarád mu poradil, ať se obrátí na společnost Náhrady.cz. „Aerolinky vědí, že jednají s profesionály a ze své zodpovědnosti se jen tak lehce nevymluví,“ říkal mi. Měl pravdu. Netrvalo to dlouho a aerolinky mu vyplatily kompenzaci ve výši 400 euro na osobu. A to určitě nejsou zanedbatelné peníze.

Projekt Náhrady.cz zaměřený na pomoc při vymáhání náhrad za zpožděný či zrušený let ostatně zaznamenal v nedávné době významný milník, když vymohl pro své klienty již více než 10 milionů korun.

Čekali jste dlouhé hodiny na váš let a nestihli další spojení? Máte nárok na náhradu až 15 000 korun!
Autor: Istock Photo
Nebývá to ovšem snadné, aerolinky se často vymlouvají na „mimořádné okolnosti“, kvůlinimž nemusí cestující odškodnit. Novelizace nařízení ECR 261/2004, které práva cestujících v letecké dopravě definuje, však přinesla pozitivní změnu: „Novelizované nařízení především sebralo leteckým společnostem jejich obligátní výmluvy na „mimořádné okolnosti“, zdůrazňuje Edvard Kožušník, český europoslanec ve Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů a dodává: „Nově budou muset aerolinky „mimořádné okolnosti“ pasažérům zpožděného letu písemně doložit a bez jejich doložení získají jejich zákazníci automatický nárok na náhradu.“, upřesňuje Kožušník.
„Padly tak mnohé argumenty, které letecké společnosti používaly ve snaze nezaplatit cestujícím kompenzace. Nejčastěji se vymlouvaly právě na mimořádné okolnosti,“ uvádí Ivo Brokeš, jednatel společnosti Náhrady.cz.

Pokud chcete uplatnit svůj nárok na náhradu za zpožděný nebo zrušený let a vyhnout se zdlouhavým a často nikam nevedoucím vyjednáváním, pak je dobré obrátit se prostřednictvím jejich internetových stránek právě na Náhrady.cz. V této společnosti pracují špičkoví odborníci, kteří vyřídí všechno za vás. Obratem se dozvíte, zda máte na kompenzaci nárok a pokud ano, můžete se těšit na finanční kompenzaci ve výši až 15 000 korun.