Na první pohled vypadá rozhodně dražší, než ve skutečnosti je. I když se o ceně zatím jen spekuluje, 250 tisíc korun by znělo skvěle, nicméně realita bude spíš kolem tří set – v Německu by měla Škoda Rapid začínat na 13 500 eurech. Výchozím motorem se stane upravený tříválec 1.2 HTP/55 kW, známý z fabie.

Za své peníze každopádně dostanete reprezentativní liftback, který na kombinované platformě (přední náprava z fabie, zadní z roomsteru) s velkorysým rozvorem 2602 mm (o 24 mm větší než u octavie) skýtá spoustu prostoru i pro dlouhány, kteří se nebudou tísnit ani vzadu. Jejich kolena se budou cítit dokonce vzdušněji než v octavii. Přední sedačky rapidu totiž nejsou tak mohutné. A kufr?

Je parádně přístupný vysoko výklopnou stěnou a s objemem 550 litrů spolkne dovolenkovou výbavu jak nic. Jen škoda, že po sklopení zadních sedaček nedostanete úplně rovnou plochu.

 Exkluzivní prezentaci jsme absolvovali s úsporným turbodieselem 1.6 TDI, jehož 77 kilowattů se mělo k světu i na dálnici a přitom jsme s ním dokázali v pohodě jet za pět litrů nafty na 100 km. To mu pak odpustíte trochu hrubší chod. Jízda samotná patří ke špičce a kdo je zvyklý na „oktávku“, toho rapid rozhodně nezklame - pohodlně péruje a komfortní chování jde ruku v ruce se stabilní a bezpečnou jízdou jak v serpentinách, tak na dálnici.

Takže Rapid ano? Nepochybně! Škodovka prostě umí a po skvělém citigo uvádí na trh dalšího premianta své kategorie. Teď jen zbývá počkat si do podzimu, kdy se z Mladé Boleslavi rozjedou nové rapidy do autosalonů.

Video
Video se připravuje ...

Škoda Rapid - test Roman Beránek, Auto.cz

Fotogalerie
3 fotografie