Audi TT

Letošní modernizace se dotkla jen detailů. Aerodynamický tvar nízké a poměrně úzké kabiny s úzkými středními sloupky vhodně doplňuje protáhlé a velkoryse rozkročené tělo karoserie. Ryze sportovní image doplňují na zádi nejvýkonnějšího Audi TT mohutné koncovky výfuku, větší difuzor či elektricky výsuvný spoiler.

 

Palubní deska Audi TT je přehledná a elegantní
Autor: archiv Pavel Vavera

Zájemci o Audi TT mají na výběr ze tří přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva, které pohání přední nebo díky systému quattro všechna kola. Podle nás se k vozu asi nejvíce hodí čtyřválec 2,0 TFSI vyladěný na výkon 211 koní. Kupé dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s. Na přání lze tento motor kombinovat s šestistupňovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro. Pak je pokoření rychlosti 100 km/h otázkou pouhých 5,6 s.

Nejvyšší rychlost: 245 km/h

Cena: asi 1 000 000 Kč

Plochý tvar Hondy se osvědčuje zejména při jízdě v zatáčkách, výborně sedí na silnici
Autor: archiv Pavel Vavera

Honda CR-Z

Pamatujete se na Hondu CRX? Skvělé malé kupé, které pro mnohé znamenalo vstup do světa sportovních vozů. Jeho nástupce, Honda CR-Z, má namířeno i na český trh. Koupit si ji bude možné od června. Japonská novinka s uspořádáním interiéru 2+2 se odlišuje od své konkurence především zvoleným pohonem.

Pod jeho přední kapotou se totiž skrývá zážehový čtyřválec o objemu 1,5 l (114 k), který doplňuje elektromotor o výkonu 14 koní. Jedná se tedy o hybridní pohon systému Honda IMA Hybrid (podobný používá i model Insight). Kombinovaný výkon celé soustavy je 124 koní a točivý moment 174 N.m v rozmezí 1000–1500 otáček. Honda CR-Z překvapí spotřebou pouhých pěti litrů na sto kilometrů jízdy.

Nejvyšší rychlost: 200 km/h

Cena: 569 000 Kč

Masivní příď Peugeotu RCZ ukrývá motor s výkonnou šestistupňovou převodovkou
Autor: archiv Pavel Vavera

Peugeot RCZ

Největší letošní novinkou v této kategorii bude kupé od Peugeotu, které přijde na trh v průběhu léta. Svědčí o tom i čtveřice nabízených motorů, které budou pohánět přední kola za asistence šestistupňové ručně řazené převodovky. Asi nejvhodnějším agregátem pro 1,3 tuny těžké kupé je přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu rovných 200 koní, která dovede s Peugeotem RCZ zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,5 s. Spořivé povahy určitě sáhnou po dvoulitrovém turbodieselu HDi s výkonem 163 koní. Ten sice neuděluje francouzskému kupé takové dynamické vlastnosti, ale zato se může pochlubit průměrnou spotřebou paliva 5,3 l/100 km. Tento vůz se objeví na českém trhu koncem léta.

Nejvyšší rychlost: 237 km/h

Cena: 650 000 Kč

Elegantní aerodynamická karoserie Volskwagenu Scirocco a způsob, jakým jí obtéká při jízdě proud vzduchu, výrazně zlepšuje stabilitu auta na vozovce
Autor: archiv Pavel Vavera

Volkswagen Scirocco

Atraktivní dvoudveřové Scirocco je postaveno na základě golfu páté generace. Oproti zmíněnému golfu má Volkswagen Scirocco daleko agresivnější vzhled své dvoudveřové karoserie, ještě lepší jízdní vlastnosti a pod přední kapotou přeplňované čtyřválce.

Za volantem nejsilnějšího provedení z nabídky – motor 2,0 TSI (211 koní) známý z Golfu GTI – si řidič užije. Automobil je nesmírně stabilní a těší vhodným sladěním všech ovládacích prvků. Řízení je přesné. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 6,9 s. Scirocco se jen minimálně naklání, a přitom dokáže také účinně pohlcovat nerovnosti silnice, což je na českých silnicích potřeba.

Nejvyšší rychlost: 240 km/h

Cena: od 560 000 Kč