V lednu a v únoru si nově zaregistrovali 2216 ojetých vozů mladoboleslavské značky, což je o 40 méně než loni. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů.

Škoda je podle analytika Broker Consulting Jana Lenera v tuzemsku tradiční značkou a Češi ji řadí stále mezi nejoblíbenější. "Dovoz ojetých škodovek je logickým důsledkem toho, že na německém trhu, který je díky své velikosti cenově flexibilnější, se auta prodávají s nižší marží než v Čechách.

Za srovnatelnou cenu pořídí zájemci z Čech na německém trhu auta s vyšší výbavou, proto se jim vyplatí si škodovky nakupovat za hranicemi," dodal.
Téměř polovinu dovážených ojetých škodovek tvoří vozy se stářím mezi pěti a deseti lety. Vozidel mezi třemi a pěti lety pak byla čtvrtina. Vozů Škoda do jednoho roku bylo 59.

Celkový dovoz ojetin poklesl

Celkový dovoz ojetých aut letos meziročně poklesl o téměř 16 procent na 14.911 vozů. Nejméně ekologické vozy starší deseti let tvořily 22 procent dovážených ojetin. Autům mezi pěti a deseti lety patřilo 40 procent trhu a vozy do tří let tvořily 15 procent dovážených aut.

V lednu a v únoru lidé do Česka dovezli mimo jiné také tři Ferrari, dvě Lamborghini, 21 Porsche a šest automobilů značky Bentley.