V týmu pražského závodníka Edy Patery usedá za volant Citroënu Saxo.

Vozy stejné značky řídí i na běžné silnici, a to už pořádně dlouho. „Jsem citroënář tělem i duší. Líbí se mi netradiční design a pohodlí, které tahle francouzská značka nabízí,“ říká zpěvák.

Řídit ho naučil táta, a hned jako to bylo možné, udělal si rodák ze Žatce řidičský průkaz. Vzápětí přišel také první průšvih. „Bez dovolení jsem vzal rodičům auto a po cestě do školy ho rozbil. Naštěstí se nikomu nic nestalo,“ vzpomíná Kotvald.

Řidičský dotazník Petra Kotvalda
Autor: Sport

I když sám sebe hodnotí jako rychlého řidiče, na vodě a náledí vždycky zpomalí. Mezi další přísně dodržované zásady patří absolutní tabu pro předjíždění na plné čáře a v nepřehledných úsecích. Tam kde je ale dobře vidět a kde je to bezpečné, tam známý umělec šlápne na plyn.

A co ho za volantem dokáže nejvíc vytočit? Dvě věci. „Vadí mi, že Češi nedodržují pravidlo zipu. Stejně tak mě ale vytáčí, když se o nás říká, že se na silnici chováme bezohledně. Sám za sebe můžu říci, že všude jinde je to podobné a prohřešky českých řidičů bych zase až tolik nedramatizoval,“ dodává řidič dieselového kombi Citroën C5 Tourer.

Petr Kotvald patří mezi zpěváky, kteří milují rychlá auta
Autor: Jan Černý