Jsou totiž specialitou některých asijských států a na české silnice se téměř nedostanou. Podívejte se, jaké automobily letí v Číně, Indii či Iránu.

ČÍNA - GEELY

Geely
Autor: archiv automobilek

Čínská značka Geely vznikla v roce 1986, ale původně se pod touto značkou vyráběly lednice. Produkce automobilů Geely začala až v roce 1998. Horkou novinkou ze stáje Geely je sedan Geely FC. Zvládne rychlost 185 km/h a z nuly na stovku to vytáhne za 13 sekund. V současné době se automobilka snaží prosadit i v Evropě a Americe. Kvůli poruchovosti aut se jí to ale nedaří.
Max. rychlost: 185 km/h
Cena: 250 000 Kč

ČÍNA - GREAT WALL

Great Wall
Autor: archiv automobilek

Ve světě začínají být oblíbené také čínské automobily Great Wall. Značka vznikla v roce 1976 a až do loňska produkovala jen nákladní vozy. Nyní už se zaměřuje i na osobní auta. V Evropské unii je však prodej některých vozů této značky zakázaný, protože kopírují vzhled evropských automobilů. Great Wall Florid (na obrázku) například vypadá téměř jako Toyota Yaris. Další prozměnu kopíruje Fiata Pandu.
Max. rychlost: 162 km/h
Cena: 140 000 Kč

INDIE - HINDUSTAN

Hindustan
Autor: archiv automobilek

Indická automobila slavila úspěch v roce 1958, když vyrobila automobil Hindustan Ambassador. Ten vyrábí v téměř nezměněné podobě dodnes. V Indii je Hindustan Ambassador velmi oblíbený, jelikož dokáže zdolat i nejdrsnější indický terén. Automobil si díky tomu dokonce vysloužil přezdívku Král indických silnic. Je oblíbený jak mezi taxikáři, tak u vrcholových indických politiků.
Max. rychlost: 140 km/h
Cena: 170 000 Kč

INDIE - TATA

Tata
Autor: archiv automobilek

Indická společnost Tata zpočátku vyráběla lokomotivy a motory. Poté se začala věnovat výrobě nákladních vozů a autobusů. Nyní se zaměřuje i na osobní auta. Firma Tata se do podvědomí lidí dostala díky automobilu Tata Nano, který je označován jako nejlevnější automobil na světě. Dá se totiž pořídit za částku kolem 35 tisíc korun. Tata tímto vozem vyšla vstříc indickému trhu, kde si většina lidí nemůže dovolit dražší vůz.
Max. rychlost: 105 km/h
Cena: 35 000 Kč

ÍRÁN - SAMAND

Samand
Autor: archiv automobilek

Automobilka Samand vznikla v roce 1996. První prototyp vozu představila o čtyři roky později. Šlo o vůz pojmenovaný Samand, který konstrukčně vycházel z Peugeota 405 a mezi obyvateli Íránu se stal velmi oblíbeným. Největší úspěchy však automobilka slaví se zatím posledním modelem Samand Soren. I tento vůz má vnitřnosti ze starého Peugeota 405. To ale nic nemění na tom, že o něj mají zájem lidé ve třech desítkách zemí světa. V Evropě je k dostání třeba v Polsku a Bulharsku.
Max.rychlost: 185 km/h
Cena: 200 000 Kč

JAPONSKO - SCION

Scion
Autor: archiv automobilek

Čechům zřejmě mnoho neřekne ani japonská značka Scion, která funguje od roku 2002. Také aby ano. Automobily Scion jsou totiž určené výhradně pro severoamerický trh. Jedním z posledních modelů této značky je vůz Scion xD, pětidvéřový hatchback. Ceny tohoto automobilu startují na v přepočtu 250 tisících korunách. Lidé se ale nemusí bát, že za své peníze koupí nekvalitní zboží. Vozidla značky Scion totiž vznikají pod křídly firmy Toyota a v různých testech se ukazují jako ta vůbec nejspolehlivější.
Max. rychlost: 193 km/h
Cena: od 250 000 Kč