Dlouho očekávaný kombík se rozjíždí po klikatých serpentinách kolem italského jezera Lago Maggiore, jako by ani necítil, že šplhá do klikatého kopce. Šplhá ovšem i spotřeba – u Bleskem testované verze 1,8 FSI na 8, 5 litru benzínu.

O tomhle kombíku se už ví, že disponuje obřím kufrem, takže menší zavazadla lze použít maximálně na test speciálních popruhů, které jsou spolu s úchyty na bocích. Zavazadelník (v základu 633, ale až 1865 litrů) je tak hluboký, že pokud něco uložíte až dozadu, k sedačkám, dítě nebo menší osoba si to jen tak nepodá – nedosáhne. Ovšem pak si tam může alespoň posvítit – v kufru je baterka.

Fotogalerie
10 fotografií

Zadní sedadla po sklopení vytvoří rovnou podlahu a páté dveře se mohou otvírat pomocí elektromotoru a dálkovým ovládáním. Při testu jsme dali ruku na hranu kufru, když se jeho dveře automaticky zavíraly. Skončilo to dobře – čidlo ji uvidí a dveře zastaví. Automatiku lze také naučit, aby kufr otvírala jen do určité výše. V autě je i na zadních sedačkách místa dost. Dojem velkého prostoru má na svědomí i panoramatické střešní okno s ochrannou roletkou.

Jízda v kombíku je velmi příjemná. Žádné otřesy ani hluk se nekonají a podvozku se líbí i svižnější jízda. Problémem je jen složitá orientace v ovládání navigace.

Superb Combi má nejen stabilizační ESP, ale pokud si za něj hodláte občas připojit i přívěs, oceníte i TSA, čili stabilizaci přívěsu – a ten uveze až dvě tuny! Do standardu patří i 7 airbagů, hydraulický brzdový asistent a elektronická uzávěrka diferenciálu. Můžete si připlatit i asistenta rozjezdu do kopce a možnost bezklíčového odemykání a startování.

Motory:
Tři benzinové a dva dieselové motory. V prvním případě to jsou 1.4 TSI 92 kW, 1.8 TSI 118 kW a 3.6 FSI V6 a 191 kW. Naftové jsou dvoulitry – 103 a 125 kW.

Cena:
S nejslabším motorem začíná cena kombíku na 589 tisících.


HRAČKY NA PALUBĚ SUPERBU COMBI

KESSY – Systém pro bezklíčové odemykání, zamykání a startování. Vysílač impulsů v těle klíče komunikuje s řídicí jednotkou ve voze a při dotyku ruky a kliky odemkne zámek dveří. Vůz je možné také zamknout bez použití klíče nebo dálkového ovládání centrálního zamykání. Dveře se zamknou stisknutím tlačítka na vnější klice. Systém bude za příplatek, cena zatím nebyla stanovena.

Elektrické otevírání víka kufru
– stačí stisknout tlačítko a zadní víko se samo otevře i zavře. Jedno tlačítko je vedle řadící páky, druhé přímo na spodní hraně kufru. Funguje to jenom v okamžiku, kdy auto stojí na místě. Systém je za příplatek 11 800 Kč.

Skleněná střecha
– Prosvětlí interiér a přední část lze pomocí elektromotoru otevřít jako velké střešní okno. V létě propouští do kabiny pouze 10% tepla ze slunečního záření. To vše za příplatek 29 000 Kč.

Vyjímatelná LED svítilna – vzadu v kufru je baterka, která se na první pohled tváří jako klasické osvětlení prostoru. Po vyjmutí se z ní stane přenosná baterka s výdrží až 24 hodin. Může se hodit kdykoliv a kdekoliv. Dobíjí se sama a je součástí základní výbavy.