Také slovenští turisté se dostali kvůli krachu SkyEurope do velkých problémů. Další let si musí na vlastní náklady zabezpečit sami. Žádné ministerstvo neuvažuje o pomoci nesolventním turistům, kteří zůstali uvěznění v zahraničí. Kdo jel na dovolenou s cestovkou, tomu musí zabezpečit náhradní dopravu ona.

Slováci, kteří se chystali odletět na dovolenou se zkrachovalou SkyEurope, by si měli co nejdřív hledat jiné řešení odjezdu. O peníze, které už zaplatili, pravděpodobně přijdou. Společnost měla prodat až 280 000 letenek na lety, které se už nikdy neuskuteční. "Jen v případě, že platili kartou za neuskutečněný let, můžou se obrátit na svojí banku. V jiných případech je šance na vrácení peněz velmi malá," Tvrdí Lukáš Švaro, marketingový specialista společnosti pelikan.sk

Ministerstvo zahraničních věcí se vyjádřilo, že cestujícím pomůže jen informačně, finančně ne. Slováci musí sehnat pěníze buď na místě, kde jsou, nebo si je nechat poslat od rodiny přes rychlý transfer, který umí MZV SR zprostředkovat.

Turistům, kteří uvízli v zahraničí, zbývá jen koupit si další letenku na vlastní náklady. A když ji koupí na poslední chvíli, letenka může vyjít draho. Pokud byl let součástí zájezdu, cestovka se postará o náhradní. "Cestovní kanceláře, které využívají služby SkyEurope, zabezpečí svým klientům přepravu ve spolupráci s jinými leteckými dopravci," ubezpečuje generální sekretariát Asociace cestovních kanceláří a cestovních agentúr Ivan Schwarz.

Podle ředitele cestovní kanceláře Tip Travel Juraja Vitka prostřednictvím společnosti SkyEurope měli zabezpečenou jen jednu linku a to do Barcelony. "Nejbližší odlet do této destinace je v sobotu 5.9.2009. Naše kancelář už zřídila pro klienty nového přepravce, takže se nemusí ničeho bát," tvrdí Vitko. CK Satur zase ubezpečila, že pro své klienty, kteří zůstali v zahraničí, zabezpečili náhradní dopravu zpět na Slovensko.