Štědré České dráhy: Kateřina Brožová dostala 250 tisíc
Blondýna Kateřina Brožová dostala od Českých drah 250 tisíc korun. Za co, proboha? Stačílo ukázat přednosti a zazářit v Pojišťovně štěstí a meloušek od Českých drah je hotovka.
Jen loni ztrátový podnik do hvězd nejrůznějších kvalit a své propagace při sportovních akcích vrazil přes 53 milionů. Věří totiž, že přes celebrity do vlaků dostane i obyčejné lidi. Jenže ne vždy se daří.
„Ukázalo se, že placení hvězd a sportovců kvůli zviditelnění ztrátových projektů jako Pendolino, má efekt minimální,“ tvrdí bývalý člen dozorčí rady ČD Zdeněk Žák. Ale sype se dál. Např. herečka a v jeden čas i naděje české politiky Kateřina Brožová si od drah odnesla čtvrt milionu. Desetkrát tolik má za propagaci pendolina tenista Radek Štěpánek. K tučným přivýdělkům přitom stačí být jen trochu slavný a s úsměvem zalhat: „Cestuji výhradně vlaky ČD.“ Přeplácení celebrit vysvětloval mluvčí drah Radek Joklík.
Blesk: Kateřina Brožová dostala 250 tisíc. Za co, proboha?
ČD: „Brožová se stala tváří ČD.“
Blesk: Cena Tomáše Ujfalušiho je taky slušná, dva a čtvrt milionu…
ČD: „Peníze za poskytnuté reklamní služby byly vyplaceny agentuře IFM. Ujfaluši se stal reklamní tváří zahraničního cestování navíc ve spojení s fotbalovým šampionátem EURO 2008.“
Blesk: Co mají dráhy vůbec společného s golfem a HC Olymp?
ČD: „Jedná se o propagaci značky na golfovém turnaji HC Olymp, golfovém turnaji ECCE Homo Homolka a v rámci hokejových exhibičních utkání HC Olymp.“
Blesk: Miloslav Vlček (ČSSD) přihrál svým Konicím na nový trávník, vy tamnímu Sokolu 150 tisíc.
ČD: „Prezentace značky České dráhy.“
Blesk: Nepřeháníte to už trochu s tím sportem?
ČD: „Jde o dlouhodobé budování značky Českých drah ve spektru sportovních aktivit formou nepřímé komunikace v médiích a zároveň motivaci cestujících, aby na tyto akce cestovali vlakem.“
Blesk: A 1 800 000 FK Jablonec? A fotbalisté za to jezdí vlakem?
ČD: „Žádné napojení ČD na klub nám není známo.“
Blesk: Za co jakési Výhrevné Vrútky mají 315 tisíc?
ČD: „Jedná se o slovenské občanské sdružení, které vlastní parní lokomotivu 486.007, tzv. Antona, jedinou rychlíkovou meziválečnou lokomotivu na území bývalé ČSR. Lokomotiva byla najata na natáčení dokumentu Nickyho rodina, jehož jsou České dráhy v rámci společenské odpovědnosti partnerem.“
Blesk: Dráhy si rozumějí i se sněhem, viz reklama u Czech ski partner za 2 miliony.
ČD: „Dráhy jsou oficiálním partnerem a dopravcem Úseku běžeckých disciplín SLČR a reprezentačních družstev v běhu na lyžích. Propagace značky České dráhy na reprezentačním oblečení družstev, na běžeckých tratích, na startovních číslech, na stupni vítězů atd.“
Když vidím ten výčet výdajů úplně na hov** !!! Tváře jako Brožová a Štěpánek jen velmi těžko někoho do vlaku přitáhnou - když sami jeli vlakem naposledy před 20ti lety. To jsou opravdu peníze vyhozené oknem! Za to by měli vyhodit všechny odpovědné osoby -a dát jim úhradu škod.