Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Petr Hroch: Ani po roce do tramvaje nasednout nedokáže

Autor: iža, oj - 
11. dubna 2009
16:15

Zapálit svíčky obětem jedné z nejhorší nehody v historii naší tramvajové dopravy přišel obviněný řidič Petr Hroch (25). Přesně po roce se vrátil na místo, kde zavinil smrt tří lidí. Loni 11. dubna se zde srazil na jednokolejce s protijedoucí tramvají linky číslo 5.

Do tramvaje už Petr Hroch nasednout nedokáže. „Jednou jsem to zkusil, ale musel jsem ven. Padla na mě strašná tíseň a chtělo se mi zvracet,“ vzpomíná.

Podle lékařů trpí posttraumatickou poruchou. Jízdu v tramvaji si spojuje s nehodou a očekává, že se stane znovu. „Polévá mě hrůza. Raději jdu z práce anebo z centra Ostravy pěšky. I když je to skoro dvacet kilometrů a cesta mi trvá tři a půl hodiny,“ přiznal Blesku Petr Hroch.

Odsedět si má tři roky ve vězení. „Trest přijímám. Srážku jsem zavinil a zodpovědnost ponesu se vším všudy. Po dohodě s právníkem jsem se ale odvolal. Důvodem jsou mé úvěry a další závazky,“ vysvětlil své rozhodnutí. „Neměl bych je z čeho splácet. Proto na ně musím vyhlásit bankrot,“ řekl Hroch.

Dodnes si nedovede vysvětlit, proč na jednokolejku vjel. „Je to má chyba, ale nestala by se, kdyby tam bylo signalizační zařízení,“ je přesvědčen Hroch. Dopravní podnik jej na nebezpečnou trať, kde tramvaje proti sobě vyjely už vícekrát, namontoval až toto pondělí.

pepeov ( 14. dubna 2009 03:32 )

Technické zabezpečení tratí tu u nás existuje a ne krátkou dobu.Vymlouvat se na chybějící technické zabezpečení trati je holý nesmysl.Jak potom vysvětlit množství nehod na českých drahách,které jsou po této stránce velice dobře zabezpečeny.Nevede to náhodou k tomu,že lidský činitel je vyjmut ze systému odpovědnosti a vše se hodí na selhání techniky zabezpečení?Vše to jsou jen stroje a jako takové mohou selhat.Proto si myslím,že poslední článek,tedy člověk může rozhodnout,jaké následky a zda budou v případě kolize.Zavedením jakéhokoliv zabezpečení může a podle mne dochází k potlačené obezřetnosti a v dopravě to není zrovna to nejlepší.Čistě teoreticky.Kdyby k loňské tragické nehodě došlo na trati,která by byla zabezpečena a toto zabezpečení selhalo z technických příčin.Kde by se potom hledal viník?DP by tvrdil,že bylo vše v pořádku a funkční.To už tu přece bylo na ČD.Ztrácely se vlaky na obsazených kolejích a výpravčí na ně zapomněli.Technická závada nebo selhání člověka?Obojí,ale vina je zase jen na konkrétním člověku,který má vědět a neví.Na dráze se jezdí po jednokolejné trati i systémem žezla u DP je tímto žezlem vozový jízdní řád.Nic řidiči nebrání podívat se 3x,5x nebo 10x,jestli nemá vyčkat.A o tom to je.

pepa333 ( 13. dubna 2009 18:52 )

Nemůžu souhlasit s výše uvedeným názorem, který mi připomíná strohý pohled právníka nebo manažera na věc. Jestliže se situace stala již v minulosti několikrát a existovaly technické možnosti, jak snížit omyl lidského činitele je na vině i dopravní podnik, který měl možnost snížit toto nebezpečí a má tedy také svůj podíl viny, i když nepřímý. Je to, jakobyste říkal, že doktor léčí závažnou nemoc pouze aspirínem a nemusí využívat technické vybavení nemocnice. Asi byste takového doktora nechtěl, že? Ano, řidič si v daný okamžik nepřipustil jakou má odpovědnoust, ale nepřipustil si ji ani DP.

pepeov ( 12. dubna 2009 21:54 )

Každá lidská činnost přináší rizika.Bohužel činnost spojená s dopravou má při selhání lidského faktoru mnohdy fatální následky.Smůla je,jestliže se jedná o MHD.Píše se tady o odpovědnosti dopravního podniku.Nevím,jestli jsou všichni tak omezení,ale kolik dopravních nehod se každý den stane a mnohdy celkem zbytečných.Co se týká dopravy,tak tady máme silniční zákon.Pokud se jedná o tramvajovou dopravu,řídí se i drážním zákonem.Jak je tedy možné vinit z nehody firmu nebo nějakou organizaci,která je vlastníkem vozidla.Ještě jsem neslyšel,že by někdo vinil TAXI službu,pekaře nebo jinou firmu,jejíž vozidlo mělo podíl na dopravní nehodě,při níž někdo zahynul.Jedná se evidentně o porušení vnitřního předpisu a v neposlední řadě o porušení drážního zákona ze strany řidiče.Nepřipustil si,jakou má odpovědnost vůči lidem,které veze a stalo to život tři z nich.Není to alibizmus ani se nechci zalíbit vedení DP,je to jen holý fakt.Pokud by si každý řidič,který ráno usedá do svého nebo firemního vozu připustil odpovědnost svého konání při jízdě,nebylo by tolik nehod a tolik nešťastných lidí,kteří o někoho přišli.

bugy ( 11. dubna 2009 15:05 )

a je mi ho trochu líto. Chová se jako normální slušný člověk, který je ochoten přiznat svůj díl viny nad smrtí nevinnných lidí. Je těžké se s tím co se tam stalo varovnat. Jednokolejka se zabezpečením jako za CK mocnářství !,a teď kolik rodin musí prožívat tragédii. Kolik darebáků a zločinců neumí čestně přiznat, že udělali něco nezákonného . Zapírají do posledních chvil - vždyť přeci věznice jsou plné nevinných!

anetas ( 11. dubna 2009 14:03 )

no jo jenomže jak už to tak chodí na někoho se to hodit musí chudák má zkažený život a ti co na tom nesou mnohem víc viny si sipou prašulky do kapsy

Zobrazit celou diskusi